Jako, że moja nagrywarka ma już 2 lata, model Yi Dash Cam czarna z językiem chińskim, to zdecydowałem się zmienić ją na inną. Spróbować nowszej. Ale znów tym razem nie od siałmi 😉

W międzyczasie testowałem różne, tę od Xiaomi Mijia DashCam, 70mai i od Alfawise (recki na stronie). W każdej było coś lepszego, gorszego, innego. A to dodatkowe funkcje, sterowanie głosem, mniejsza – większa. Po recenzjach robiłem prezenty wśród rodziny, ponieważ nie mogłem się zdecydować.

Tym razem spróbowałem z najnowszym dzieckiem od Alfawise. Dlaczego? Ponieważ posiadam samochód firmowy, w którym żadne przeróbki nie wchodzą w grę 🙁 a chciałem mieć podgląd na tył mojego auta.

Pojawiła się nagrywarka z dwoma kamerami na przód i tył. Ciekaw byłem jak to działa. Czy chociaż coś będzie widoczne z tyłu? No i kupiłem w promocji i czekałem.

Paczka

Jako że testuje produkty, mogę czasami je kupić w promocyjnej dla mnie cenie i szybciej niż inni. Tym razem właśnie tak było i kamerkę nabyłem w sklepie Gearbest, z którym współpracuję ja i koledzy od kuponów już ponad dwa lata. Przesyłkę otrzymałem po około 18 dniach DHL-em. Oczywiście wybrałem Priority Line. Wiadomo dlaczego 🙂 No dobra zaczynam.

Tak wygląda kartonik.

W środku znajduje się kamerka, akcesoria i instrukcja obsługi po EN.

Teraz zabawa na panelu OLED. Wszystko można dotknąć, potwierdzamy klikając na ikonkę. Według mnie nie jest idealnie czuły jak wyświetlacz smartfona a nawet czasami nie reaguje. Może to pierwsza wersja firmware?

Na panelu głównym mamy wszelkie ikonki informujące. U góry po lewej – Czas a po prawej wybrane funkcje. Poniżej po prawej zmiana widoku – View Mode, Mode – zmiana na fotki, Playback – czyli nasze nagrania, Seetings to ustawienia. Na dole po lewej widać prędkość a dalej – kłódka (zablokowanie nagrania), czerwona kropka – nagrywanie i pauza, ikonka mikrofonu – dźwięk nagrywania włączony/wyłączony i aparat – do zdjęcia.

Gdy mamy włączoną opcję Zdjęcia. Po wejściu w Settings mamy zmianę rozdzielczości, nagrywania w pętli, nagrywania z dwóch kamerek, GPS on/off, głośność przycisków, język (można zmienić na polski ale nie polecam, coś jakoś to źle tłumaczy na nasz język).

Dalej, ustawienia zegara, strefy, detekcja ruchu (nie używam, bo włączałaby się co chwilę), G-sensor (przechyły, poruszenie), Time Lapse (jak się lubisz bawić w takie opcje kamerką samochodową), WDR (doświetlanie).

A teraz dane gdy mamy włączoną opcje Nagrywania, podobne ustawienia jak w opcji aparatu. Masz też opcję wpisania nr rejestracyjnego no takie tam 🙂

TIP. Gdy przekręcisz stacyjkę w aucie kamera się włączy. Po zgaszeniu silnika i dostępu do prądu ona się wyłączy. Ja mam ją podłączoną pod wejście USB – zamieniając kabel zasilający od innej 🙂

A tak na aucie 🙂

Kabel jest tak długi, że spokojnie podłożysz go pod podbitkę i dołem do gniazdka. Jednak nie dali “łyżki” do podłożenia. Ale zwykła ogarnie.

Przegląd funkcji

Dwie kamerki. Na przód i tył.

Jest 3-calowy ekran dotykowy OLED 800 x 480 (WVGA).

Producent dołożył do kamerki GPS (zdejmowalny). Dzięki temu masz pełne dane na temat trasy i twojej prędkości. Aplikacja na komputer to Car DV Player. Możesz ją pobrać np. stąd https://liutyi.info/cardv-player-2-2/ mi jednak nie zadział 🙁

Jest i WiFi 2.4GHz (do 5m), dla obsługi przez APP.

Sensor Sony IMX307 STARVIS i procesor Novatek 96660.

Dla Twojego bezpieczeństwa Alfawise znów wyposażyła kamerkę w kondensator, który jest dużo bardziej wytrzymały na wysokie temperatury aniżeli baterie litowe.

Aplikacja

Apkę pobierasz z Google Play lub na iOS o nazwie: DashCam Player.

Pobierasz, instalujesz, spyta Cię o połączenie z WiFi. Wciskasz dwa razy na włącznik w kamerce i się włączy sieć. W telefonie wybierasz nazwę LS02………potwierdzasz.

Hasło do WiFi jest zawsze takie same, chyba że zmienisz a jak nie to: 12345678

Apka działa w języku polskim ale ma kilka błędów/tłumaczeń.

Jesteś połączony to automatycznie masz podgląd z kamerki (dwóch). Masz widok mały – tylna i duży przednia (oczywiście możesz sobie to zmienić/wyłączyć). Poniżej Galeria, obok nagrywanie i o prawej zmiana z kamery na aparat. U góry po prawej są ustawienia.

A tak wygląda w ustawieniach. Możesz zmienić to samo wszystko co na panelu OLED.

Jakieś błędne tłumaczenia.

Są fotki.

Jak i filmy.

Jaki i z Nagły wypadek. Który czasami zapisuje się jako 1 minuta a czasami jako 3 minuty. Nie ogarniam 🙂

Wciąż się wstydzę 🙂 Dlatego taki cwaniaczek czerwony 😀

Oczywiście możesz ściągnąć do telefonu nagrania.

Fotki też.

Ale apka czasami się wiesza 🙁

Test

TIP. Karta 32 GB starcza na jeden dzień nagrywania, ponieważ mam ustawione pliki w pętli po 5 minut. Dodatkowo, nagrywa od razu z przodu i tyłu w dwóch oddzielnych plikach. Jeden plik to około 382 MB.

No dobra trochę pojeździłem, więc na nagraniu zobaczysz jak sobie radzi w realu. Podpowiem, że dźwięk nagrywa bardzo dobrze a co do reszty, to sam oceń jak to jest z jakością nagrań video. Ale wg mnie szału nie ma…

Dane

Oprócz wymienionych funkcji wyżej to jeszcze:
Temperatura pracy: -20 – 60 ° C
Długość kabla zasilającego: 3,5 m
Waga produktu: 0,2100 kg
Rozmiar produktu (dł x szer x wys): 11,80 x 6,00 x 3,20 cm

Rozdzielczość zdjęć: VGA/1.3M/2M/3M/5M/8M/10M/12M
Format zdjęć JPG
Obydwie kamery mają rozdzielczość FHD (1920*1080P) w 30kl/s
Kodeki: H.264, MP4,
Jasność: F/1.8
Zasilanie 5V 2.5A

Sensor Sony IMX307 STARVIS, procesor Novatek 96660, Auto ISO, WDR. Nagrywanie w pętli, szeroki kąt bo aż 150 stopni ( a w instrukcji że 140 ), G-sensor, Night Vision (3 – 50M), oraz standardowo nagrywanie poprzez czytnik kart MicroSD klasy 10 lub wyższej aż do 128 GB.

Moim zdaniem

Po pierwsze dziwnie wygląda zamontowana na szybie, ja byłem przyzwyczajony że kamerka odstaje a ta przylega. Wyświetlacz jest super jasny, bardzo dobrze widać dzięki niemu ale oczywiście, kto z nas patrzy się na niego w czasie jazdy. Ale fajne jest to że jest dotykowy, lekki dotyk i się podświetla ekran.

Co mi się średnio podoba? Jakość nagrań to tylko FHD a dziś już są w sprzedaży w podobnej cenie kamerki które nagrywają z dwukrotnie lepszą rozdzielczością. Nie mają dwóch soczewek ale ja bardziej stawiam na jakość nagrań a ta według mnie nie jest za dobra.

Kabel jest tylko i wyłącznie z wtyczką do gniazdka samochodowego, co mi przeszkadzało i podmieniłem z innej na końcówkę USB. Mam też problemy w wejściem do MENU kamerki, jakoś nie łapie jak można szybko jej użyć. Według mnie chyba przycisk fizyczny odnośnie blokowania nagrywania (EMERGENCY) byłby lepszy, ponieważ ciężko jest trafić w niego na wyświetlaczu ponieważ jest mały, może jakby był większy to byłoby lepiej. Szkoda że nie ma ZOOM-u, wcześniejszy model miał ta opcję i mogłaby być użyta np w tej tylnej, dzięki czemu miałbym bliższe nagrania z tyłu.

Nie ma opcji Parking Mode. Szkoda. Aha, gdy auto jest zgaszone to słychać takie lekkie buczenie, pewnie płyta się nagrywa 😉

Dla kogo jest ta kamerka? Ja twierdzę że będzie rewelacyjna kierowców pracujących na TAXI. Jest podgląd na to co dzieje się w kabinie a sam(a) ostatnio widziałe(a)ś jak młodzi napastnicy nożem zaatakowali jednego z nich. I dzięki takiemu nagraniu zostali ujęci 🙂 Jeśli kogoś masz w rodzinie komu chciałbyś zrobić prezent i chcesz zadbać o jego bezpieczeństwo to już wiesz co masz zrobić 🙂

Czy ją pozostawię czy sprezentuje? Hmm, zostawiam sobie, bo na tą chwilę nie mam już innej i chyba tylko dlatego. Na tę chwilę 🙂

Link

Produkt jako nowość posiada kupon zniżkowy: GB-LS020 a wtedy możesz go kupić za 99 dolców http://bit.ly/2PdztlD

P.S. I znów kolorowo xD


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przejdź do paska narzędzi